close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חופשה דתית באילת, אפשרי?

מערכת שורשל ניסן, תשעב22/04/2012

האם אפשר לקיים חופשה דתית כשרה וצנועה באילת? כמה רעיונות מעשיים...

תגיות:

אילת, עיר הנופש הדרומית של ישראל היא אטרקציה פופולארית לנופש לתיירים מחו"ל ולישראלים. למרות ההווי החילוני והרוח המתירנית של העיר, אפשר בהחלט לקיים בה נופש דתי, בתנאי כשרות, גם בשבת ובחג וליהנות מטיולים בסביבתה, מאתרים בעיר, מצלילה וצפיה בדגים בעומק הים, מהפלגות השמורות לציבור הדתי ואפילו מרחצה בחוף שיש בו הפרדה מלאה בין גברים לנשים. הרבה משפחות וזוגות דתיים כבר בילו באילת בשנים האחרונות, תוך שמירה על כשרות מלאה ועל נופש הלכתי, לפי אמונתם. סוכנויות הנסיעות מציעות חבילות נופש כשרות וכשרות למהדרין לציבור הדתי והחרדי, שמבטיחות שהנופש יתנהל כשורה ומוזילות משמעותית את החופשה עבור משפחה ברוכת ילדים.

מלונות באילת
באופן טבעי, המרכיב החשוב ביותר שיש לדאוג לו בתכנון חופשה דתית באילת, היא המלון – הכשרות במטבח והעזרים החשובים לשבת ולחג כמו פלטת ושעון שבת. האווירה במלון חשובה לא פחות : הציבור הדתי האדוק יעדיף לנפוש במלון שיש בו בעיקר קהל דתי, שמתהלך במרחבים הציבוריים בצניעות ושומר על הפרדה בין נשים וגברים. במלון כזה גם יהיה גם בית כנסת מכובד וקהל מתפללים שנעים להתפלל לצידו.

רוב המלונות באילת הם כשרים וגם מצויידים בפלטות שבת וציוד נוסף, על מנת לאפשר גם לציבור דתי ליהנות מחופשה על פי נוהגיו. יחד עם זאת, חשוב לוודא את סוג ורמת הכשרות שניתנה למלון. יש מספר סוכנויות נסיעות המתמחות בחופשות לקהל דתי והן יוכלו לכוון אתכם גם למלונות גלאט כושר או כשר למהדרין בעיר. על כל פנים, מומלץ להתקשר ישירות למלון ולוודא מראש את סוג ההכשר שלו, כדי למנוע אי נעימויות.

בילוי באילת וסביבתה
חבל להחמיץ את יופיה ואתריה של העיר: את הים המרהיב והרי אילת שסביבו. מלונות לקהל דתי מרכזים בעונות השיא משפחות דתיות ומוציאים הפלגות ללב הים האדום. בהפלגות ניתן לראות את העיר מזוית הים, את הרי אדום ואת עקבה הירדנית – חוויה מהנה ללא ספק. בחלק מההפלגות ניתן גם לקפוץ למים עם שנורקל ולצפות בדגה הצבעונית שחיה במים העמוקים.

למי שלא רוצה להעמיק, המצפה התת ימי הוא אתר חובה. בו תוכלו לצפות בשלל רב של דגים ויצורי מים, שלא תמצאו בשום מקום אחר בארץ. טיול באיזור אילת, בג'יפים או ברכב הוא חוויה בפני עצמה. בין היתר תוכלו לצפות בעמודי שלמה ועמודי עמרם המרהיבים.

חוף הדתיים
חוף הדתיים נמצא ברצועת החוף הצפונית של העיר והוא כולל את כל המתקנים הנדרשים, מלתחות, מקלחות, כיסאות שמש וכדומה והפרדה מוחלטת בין גברים לנשים, באמצעות גדר גבוהה הנמשכת גם מספר מטרים אל תוך המים, כדי להבטיח רחצה בטוחה לכולם. החוף מאפשר גם לציבור דתי להינות מהאטרקציה הגדולה ביותר של העיר : הים האדום הצלול והנעים.

לסיכום, גם אם אילת נתפסת כעיר לחילונים בלבד, קצת תכנון ובדיקה מוקדמת יבטיחו גם לכם חופשה שתהיה גם מהנה מאוד וגם כשרה לחלוטין.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה